Yoga bij Blessures en Klachten

Veel vormen van lichaamsbeweging zijn gericht op de ontwikkeling van de spieren en gaan niet verder dan dat. Yoga is een veelomvattend systeem van oefeningen die niet alleen de spieren strekken en versterken, maar ook de gezondheid van het hele lichaam bevorderen en daarmee klachten verminderen. 

Wat Yoga ook onderscheidt van de meeste andere lichamelijke oefeningen, is de coördinatie van de ademhaling en de verschillende houdingen en bewegingen. Bewust ademen houdt de geest wakker. De aandacht voor de uit te voeren oefening verslapt geen moment, wat de kans op blessures verkleint. In tegenstelling tot de meeste vormen van sport is Yoga niet competatief. Yoga biedt iedereen de mogelijkheid binnen de eigen grenzen te blijven. Yoga is geschikt voor iedere leeftijd. 

B.K.S. Iyengar

Er wordt volgens het systeem van B.K.S. Iyengar les geven, yoga op een intensieve en verantwoorde manier. Binnen Iyengar yoga zijn precisie en concentratie belangrijke aspecten. Door deze vorm goed te beoefenen is het de perfecte manier om je lichaam in balans te brengen, de alledaagse stress te lijf te gaan en je geest tot rust te laten komen. 


Uitdagend
Persoonlijke aandacht staat centraal
5
Uitdagend
Persoonlijke aandacht staat centraal