Yoga voor zwangere vrouwen - Zwangerschapsyoga

Een zwangerschap is een unieke gebeurtenis. In een relatief korte tijd verandert er veel voor je. De yogalessen voor zwangere vrouwen dragen bij aan een gezonde zwangerschap, zodat je de bevalling ontspannen, goed voorbereid en met vertrouwen tegemoet kunt zien. 

Door middel van actieve houdingen en ademhalingsoefeningen maak je je lichaam soepel en sterk. Daarnaast is het ook een beproefde remedie tegen rugklachten, vermoeidheid, misselijkheid en bekkeninstabiliteit.

Iyengar yoga voor zwangere vrouwen: revitaliserend

De Iyengar yogalessen voor zwangere vrouwen kun je volgen vanaf het begin van je zwangerschap tot drie maanden na de bevalling. Uit revitaliserende lichaamshoudingen put je nieuwe energie. Dat helpt tegen vermoeidheid waar veel vrouwen mee kampen tijdens de zwangerschap.

Tijdens de yogalessen voor zwangere vrouwen leer je yogahoudingen die je buik ontzien en je 'ruimte' geven. We werken aan het verstevigen en verlengen van been-, bil- en rugspieren. Verder leer je oefeningen om verkrampingen los te laten, wat van pas zal komen tijdens de bevalling. Hierdoor leer je omgaan met pijn, met weeën en met wisselende stemmingen.

De postnatale lessen kun je ongeveer 4 weken na je bevalling weer volgen.

Schrijf je in voor een introductieles

Bij Yogastudio Charles Hond werken we met het principe van doorlopende lessen. Je kunt dus op ieder moment van het jaar beginnen. Voor zwangere vrouwen geldt: hoe eerder je begint, hoe meer profijt je van de oefeningen zult hebben.
Wil je ervaren of yoga iets voor je is? Volg dan een introductieles. Bekijk ons lesrooster voor meer informatie.


Uitdagend
Persoonlijke aandacht staat centraal
5
Uitdagend
Persoonlijke aandacht staat centraal